Aktualności

Prezydent rozmawiał o drogowej przyszłości Ostrowca

Do końca czerwca br. będzie gotowy projekt budowlany obejmujący przebudowę dróg wojewódzkich na terenie Ostrowca Św. Dotyczył on będzie odcinka od mostu na Alei 3 Maja po skrzyżowanie ulic Radwana z Aleją Jana Pawła II. Rozwiązania są konsultowane na bieżąco z prezydentem Jarosławem Górczyńskim, który już pierwszego dnia urzędowania wniósł poprawki do wstępnych propozycji. Gmina partycypuje w kosztach projektu. Wszystko wskazuje na to, że jest szansa, aby uzyskać dość szybko wsparcie na realizację tego przedsięwzięcia w ramach nowego rozdania unijnego. Beneficjentem ma być Świętokrzyski Zarządu Dróg Wojewódzkich, stąd też w minionym tygodniu odbyło się w Urzędzie Miasta w Ostrowcu Św. spotkanie w tej sprawie z dyrektorem ŚZDW Damianem Urbanowskim.

Przebudowa reprezentatywnego ciągu
– Spotykamy się po raz pierwszy w Ostrowcu Św., ale nie po raz pierwszy odbywamy wspólne konsultacje w kwestii dróg wojewódzkich przebiegających przez Ostrowiec Św.- przyznaje prezydent Jarosław Górczyński.
Jak przyznaje dyrektor ŚZDW Damian Urbanowski obecnie realizowane są ustalenia z biurem projektowym, które mają zaprocentować powstaniem do końca czerwca br. projektu budowlanego i wydaniem decyzji na realizację.
– To będzie zupełnie nowa koncepcja, która uwzględnia chociażby budowę nowego obiektu mostowego na rzece Kamiennej, który ma szanse stać się nowym charakterystycznym punktem tego miasta. Będzie to ciekawa konstrukcja na pylonie ze specjalnym oświetleniem- mówi Damian Urbanowski.
Odkąd pojawił się wstępny projekt przebudowy dróg wojewódzkich przez Ostrowiec doszło już do kilku znaczących modyfikacji.
– W tej kwestii zaproponowałem trzeci pas ruchu na Alei 3-go Maja, co pozwoli na, w miarę spokojne, wyprowadzenie ruchu z miasta- wylicza prezydent. Po moich sugestiach uwzględniono też zmianę koncepcji komunikacyjnej w rejonie ulicy Denkowskiej, przez co udało się odzyskać sporą część terenów zarówno pod parkingi, jaki i działki pod innego typu inwestycje.
Jak twierdzi prezydent Jarosław Górczyński na podstawie przygotowywanej dokumentacji będzie można przystąpić do przebudowania bardzo reprezentacyjnego dla naszego miasta ciągu. Analizując projekt można zauważyć chociażby, że powstanie rondo w miejscu dotychczasowego skrzyżowania ulic Okólnej, Denkowskiej, Słowackiego, co będzie odpowiedzią na apele kierowców uważających, że to najbardziej skomplikowane, funkcjonujące obecnie rozwiązanie komunikacyjne. Poszerzona będzie też ulica Denkowska, podobnie, jak Radwana i Polna, przez co uda się uzyskać dodatkowe pasy ruchu do wykonywania manewrów skrętu.

W stronę Bałtowa
Nie należy zapominać, że kolejne zadanie drogowe obejmujące odcinek od Alei Jana Pawła II w kierunku Bałtowa ma już kompletną dokumentację, a Marszałek Województwa Adam Jarubas niejednokrotnie deklarował, iż to priorytet do realizacji w nowej perspektywie unijnej.
– Czekamy na wytyczne ministerialne, które mają zawierać kryteria do kolejnych konkursów realizowanych w perspektywie 2014-2020- mówi dyrektor ŚZDW Damian Urbanowski. W trzecim kwartale tego roku powinny się pojawić dokumenty aplikacyjne tak, że jeszcze do końca 2015 jest szansa na ogłoszenie pierwszych konkursów.

Podyskutują o Zagłoby
– Ulica Zagłoby wpisuje się świetnie w ciąg dróg wojewódzkich, a co do jej przyszłości bardzo mi się podoba koncepcja dyrektora Damiana Urbanowskiego, który proponuje, aby doszło do wspólnego spotkania z przedstawicielami Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowy i Autostrad, by przyjąć wspólny scenariusz skutkujący na przyszłość- uważa prezydent Jarosław Górczyński.
V etap Zagłoby jest obecnie wpisany do zadań GDDKiA, ale równocześnie znajduje się w strategii ŚZDW.
– Póki co nie ma żadnej dokumentacji dotyczącej tego przedsięwzięcia, a my musimy być czujni, żeby z V etapem ulicy Zagłoby nie stało się tak, jak z obwodnicą Ostrowca Świętokrzyskiego, o której mówi się tylko od kilkudziesięciu lat, a żadne działania nie są podejmowane- słyszymy.