Aktualności

Ostrowiec językami stoi. Nowoczesne pracownie lingwistyczne cieszą uczniów i nauczycieli

Prezydent Ostrowca Świętokrzyskiego Jarosław Górczyński uczestniczył w specjalnych lekcjach pokazowych języka angielskiego w PSP Nr 4 i PSP Nr 5, gdzie wyniku realizowanego przez Gminę Ostrowiec Świętokrzyski unijnego projektu „Nowoczesna szkoła” powstały nowoczesne pracownie lingwistyczne. Takimi miejscami może pochwalić się łącznie osiem ostrowieckich placówek oświatowych, a na ten cel z wielomilionowego projektu przekazano blisko 200 tys. złotych.

Zakupiono m.in. 200 słuchawek z mikrofonami, 192 pulpity ucznia, specjalne oprogramowanie, stoły, głośniki i jednostki centralne.

– Znajomość języków obcych to możliwość poznania innej kultury, innych ludzi i możliwość przeżycia drugiego życia- mówi prezydent Ostrowca Świętokrzyskiego Jarosław Górczyński. Gmina Ostrowiec stwarza bardzo dobre warunki dla uczniów, w tym do nauki języków obcych. Wprowadziliśmy dodatkowe godziny nauki języka angielskiego. Uczniowie mają możliwość zdobycia certyfikatów językowych, które w dorosłym życiu są bardzo potrzebne. Dzisiaj uczestniczyliśmy w lekcjach języka angielskiego. Jestem zbudowany wiedzą naszych uczniów.

– Mamy bardzo dobrze wyposażoną pracownię lingwistyczną – mówi dyrektor PSP nr 4 dr Agnieszka Batóg. W naszej szkole przywiązujemy dużą wagę do nauki języków obcych. W PSP 4 gościliśmy dwoje wolontariuszy z Hiszpania i Algierii, którzy prowadzili zajęcia z naszymi uczniami w języku angielskim. Nasi uczniowie biorą udział w Szkole Liderów i dzięki temu wyjeżdżają na tygodniowe turnusy, podczas których mogą ćwiczyć język angielski. W naszej szkole działa anglojęzyczne szkolne koło teatralno – muzyczne. To też pomaga opanować język obcy.

– Nowoczesne pracownie językowe bardzo pomagają w nauce języków obcych – mówi dyrektor PSP nr 5 Marta Dobrowolska- Wesołowska. U nas panują wręcz sterylne warunki do nauki języków obcych. Uczniowie osiągają bardzo dobre wynik na egzaminach. Ostrowiec językami obcymi stoi.

– Jest to dla nich bardzo atrakcyjna forma przekazywania wiedzy, bo nie tylko słyszą nagrania ale słyszą również siebie. Myślę, że na pewno wszystkim uczniom w naszej szkole takie rozwiązanie się podoba – podkreślała Ewelina Jurasz, nauczyciel języka angielskiego ze Szkoły Podstawowej nr 4.