Aktualności

Krzemienna jest już prawie gotowa. Ciąg ulic zbiorczych w północnej części miasta zostanie domknięty

Trwają ostatnie prace przy budowie ulicy Krzemiennej, która domknie ciąg ulic zbiorczych w północnej części Ostrowca Świętokrzyskiego, czyli płynny przejazd przez miasto od wjazdu od strony Warszawy, przez osiedle Kolonia Robotnicza i Gutwin w stronę huty i Bałtowa.

Ostatni odcinek ważnej dla miasta arterii prowadzi od skrzyżowania z ulicą J. Milewskiego do ronda na ulicy Bałtowskiej w Ostrowcu Świętokrzyskim. Obecnie pracownicy lokalnej firmy Drogbud  kładą warstwę wiążącą z asfaltu, a w przyszłym tygodniu rozpoczną już prace przy oznakowaniu pionowym i oświetleniem ulicznym oraz nasadzeniami zieleni w pasach drogowych.

Budowany od ubiegłego roku odcinek ulicy Krzemiennej to ostatni etap prac przy przedłużeniu ulicy Rzeczki. Czekają na nią mieszkańcy wielu dzielnic. Przypomnijmy, że w 2019 roku wybudowano pierwszy odcinek drogi, prowadzący od ulicy Rzeczki do ulicy Milewskiego. Nadanie przedłużeniu ulicy Rzeczki nazwy Krzemienna upamiętnia wpisanie Rezerwatu „Krzemionki” na listę UNESCO.

– Droga ta to ostatni etap budowy ciągu ulic zbiorczych, który powstaje już od ponad 15 lat. Chciałbym przypomnieć, że jako pierwszy wybudowano odcinek składający się z trzech ulic Grzybowej, Granicznej i Kraszewskiego. Po kilku latach uśpienia inwestycji w tej części miasta po objęciu urzędu prezydenta miasta podjąłem decyzję o kontynuacji budowy i tak mieszkańcy zyskali odnowioną ulicę Rzeczki, przebudowane skrzyżowania z ulicą Iłżecką i Siennieńską oraz pierwszy odcinek ulicy Krzemiennej. Teraz trwają ostatnie prace na ulicy Krzemiennej – mówi prezydent miasta Jarosław Górczyński.

Nowy odcinek ulicy Krzemiennej prowadzi do ronda na ulicy Bałtowskiej. Ma ponad 1,1 kilometra długości i 7 metrów szerokości, chodnik dla pieszych oddzielony od jezdni pasem zieleni, kanalizację deszczową, nowoczesne oświetlenie uliczne, pięć zatok autobusowych. Wzdłuż drogi powstała ścieżka rowerowa o szerokości 2 metrów.

Wykonawcą robót jest Przedsiębiorstwo Budowlane „DrogBud”, a koszt inwestycji wynosi 7 milionów 121 tysięcy złotych, z czego ponad 3 miliony złotych pochodzi z Funduszu Dróg Samorządowych.